WHO gedragscode2019-02-12T15:10:18+00:00

WHO gedragscode

Een van de kernpunten van de WHO-code is te voorkomen dat de commercie bepaalt wat onze baby’s voor voeding krijgen.
Dit betekent dat de ouders bepalen welke voeding toegepast wordt; tevens zijn er strikte regels gedefinieerd m.b.t.  commerciële uitingen c.q. reclames voor babyvoeding.

De WHO-code gaat duidelijk verder dan de Nederlandse Warenwet en de Europese wet- en regelgeving.

In specifieke situaties werk ik niet uitsluitend met produkten van organisaties die zich aan de WHO-code houden.
Dit gebeurt dan i.o.m. de cliënt.
Producten van bedrijven die zich niet aan de WHO-code houden worden door mij niet gepromoot.

De WHO-code wil:

  • borstvoeding beschermen en bevorderen
  • dat ouders de juiste en voldoende voorlichting krijgen
  • dat vervangingsmiddelen voor moedermelk – wanneer nodig – juist worden gebruikt
  • dat richtlijnen voor de verkoop van en reclame voor babyvoeding worden nageleefd

Hier vindt U de complete versie van de WHO-code in pdf formaat